Hvad er din (matematik-) udfordring?


HVAD TÆNKER DE ANDRE OM MIG?

Jeg har endnu ikke siddet med to, der har samme matematik-udfordring. Dog volder ligninger, procent og lineære funktioner altid de ældste elever en del besvær. Men…

Der et mønster… At mange ikke TROR på, at de er dygtige nok i matematik. Mange tror, de er bagud (i forhold til andre), og andre igen tør ikke række hånden op, fordi de tænker, “hvad andre” tænker om dem samt om det, de siger, er forkert.

Sådan må det ikke være. Derfor kaster jeg lys på det, de går og fortæller sig selv, når jeg sidder sammen med de unge mennesker.

En af de elever, jeg har haft Matematik-Boost med hen over både 6. og 7. klasse fortæller: “Jeg var egentlig slet ikke så meget bagud, som jeg troede, og jeg har lært at tro på mig selv. Matematik-Boost har været en stor øjenåbner for mig.”

HVAD TÆNKER JEG OM MIG SELV?

Jeg synes, det er mega modigt og sejt at sige ja til et Matematik-Boost. Det vidner om rigtig mange ting. Bl.a. at være villig til at “booste” sig selv, fordi noget ikke er, som man ønsker. Fagligt som mentalt. Samt at være villig til at investere tid og energi i sig selv, så du kan se dig selv med nye øjne.

Herunder kan du se hvad andre siger efter et endt Matematik-Boost“Du skulle tage at prøve det. Det kan nemlig også være sjovt at have matematik”, siger Kathrine.

matematik_udtalelser

Kh Trine M. Lønfeldt · Underviser · Coach · Mentor · Tlf. 2324 8627