Hvorfor er Matematik-Boost så effektivt?

Alle (børn) har et matematikgeni gemt i sig og kan blive gode til matematik. Det er jeg helt overbevist om. Med den overbevisning i tasken giver det mig det bedste fundament til at skabe effektive Matematik-Boost.

Hvad er det ellers, der gør, at MatematikBoost er så effektivt? 

  • Der er fuld fokus 1:1 i 50 minutter. Der er ro til at tænke, afprøve, spørge, regne, undersøge og ikke mindst tale matematik(sprog).
  • Gennem relationen skabes tillid. Når der er tillid, bliver der lyttet. Og gennem denne opmærksomhed skabes der læring. Det har erfaringen vist mig. Og det virker.
  • Jeg kender ikke den enkelte (elev) og deres matematikhistorier. Dvs. jeg møder dem med åbent sind, og tror oprigtigt på det bedste hos den enkelte. Og både de urolige drenge (har jeg hørt efterfølgende) og de stille piger udvikler sig i meget positive retninger.
  • Mobiltelefonen lægges væk! Ja, det er måske en banal og åbenlys ting, som bare burde ske altid. Og af en eller anden årsag, så ved de unge mennesker, som jeg sidder med (åbenbart) godt, at den bedste læring sker med fuldt fokus. For det er ikke (ret tit) mig, der beder dem lægge telefonen væk!
  • Ofte visualiserer jeg matematikken. Blot ved at gøre dette så opnås en erkendelse. Ved at stille samme spørgsmål – men nu med visualisering – så åbnes der pludselig op for svar og forståelse. Det er ret fantastisk at være vidne til!
  • Ved at have et forløb over 10 gange kan der skabes synlig udvikling for eleven. Det sætter sig på selvværds- og selvtillidkontoen og det smitter tit af  i matematikundervisning i skolen.

Kærlig hilsen Trine M. Lønfeldt, Underviser, Coach & Mentor
Facebook: Trine M. Lønfeldt | Tlf. 2324 8627